Friday, September 11, 2009

အႂကမ္းမဖက္လႈပ္ရွားသူမၽား၏ အသံမၽား


ဆရာေတာ္အရွင္ ၪီးၪတၲမသည္ ႁမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အႂကမ္းမဖက္လႈပ္ရွားမႈကို စတင္ခဲ့သူ၊ ႁမန္မာႏိုင္ငံ၏ လြတ္လပ္ေရးကို မၽိဳးေစ့ခၽေပးခဲ့သူတစ္ၪီးႁဖစ္ပါသည္။ အရွင္ဘုရားအားဂုဏ္ႁပဳသည့္အေနႁဖင့္ အရွင္ၪီးတၲမမတိုင္မီကလည္းေကာင္း၊ အရွင္ၪီးၪတၲမေနာက္ပိုင္းတြင္လည္းေကာင္း အရွင္ဘုရားကဲ့သို႔ပင္ အႁခားအႂကမ္းမဖက္လႈပ္ရွားမႈမၽားကို ၪီးေဆာင္ကာ သက္ဆိုင္ရာလူမႈအဖြဲ႔အစည္းမၽား၏ လြတ္လပ္ေရး၊ တိုးတက္ေရး၊ ႃငိမ္းခၽမ္းေရးတို႔အတြက္ ေရွ႔တန္းမွ တိုက္ပြဲဝင္ခဲ့သူမၽား၏ အဆိုအမိန္႔အခၽိဳ႔ကို ေကာက္ႏုတ္တင္ႁပလွ်က္ အရွင္ဘုရားအား ရိုေသေလးႁမတ္စြာ ဂုဏ္ႁပဳအပ္ပါသည္။
ေရာက္ေလရာ ဘံုဘဝမွ သာဓုေခၚေတာ္မူပါအရွင္ဘုရား။ ။

အႂကမ္းမဖက္မႈသည္ အင္အားရွိသူ၏ လက္နက္တစ္ခုႁဖစ္သည္။
ၷသ့ေညိေၽ ဳ၏ ြေညိ့င

အႂကမ္းမဖက္မႈသည္ ဝတ္ဆင္ရန္ (သို႔မဟုတ္) ခြၽတ္ပစ္ရန္ အဝတ္အထည္တစ္မၽိဳးမဟုတ္။ အႂကမ္းမဖက္မႈ၏ေနရာသည္ ႏွလံုးသားထဲတြင္တည္ရွိႃပီး ၄င္းအားကြၽႏႈ္ပ္တို႔၏ႁဖစ္တည္မႈမွ ေသြဖီခြဲခြါ၍ မရစေကာင္းေသာအစိတ္အပိုင္းတစ္ရပ္ပင္ႁဖစ္ေပသည္။
ၷသ့ေညိေၽ ဳ၏ ြေညိ့င

အႂကမ္းမဖက္မႈ ဟူသည္ ႁပင္ပဗဟိဒ ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ၌သာအႂကမ္းမဖက္ႁခင္းမၽိဳးမဟုတ္၊ စိတ္တြင္း၊ ကိုယ္တြင္း၌ပါ တည္ရွိေနႁခင္းႁဖစ္သည္။ တစ္စံုတစ္ၪီးကို ပစ္ခတ္သတ္ႁဖတ္ရန္ ႁငင္းဆန္ရံုသာမဟုတ္၊ ထိုလူအားမုန္းတီးရန္ကိုပါ ႁငင္းဆန္ႁခင္းႁဖစ္သည္။
မာတင္လူသာကင္း ဂၽဴနီယာ

အႂကမ္းမဖက္မႈ၌ ‘အႏိုင္ယူႁခင္း’ (သို႔မဟုတ္) ‘ရံႈးနိမ့္ေစႁခင္း’ ဟူသည့္အရာမၽိဳး လံုးဝမရွိေခၽ။
ဆီဇာခၽာဗက္

ကြၽႏႈ္ပ္တို႔သည္ ကြၽန္ႏႈ္ပ္တို႔ဆန္႔ကၽင္ေသာ စံနစ္ကဲသို႔ ႁဖစ္လာေစရန္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ခြင့္မႁပဳသင့္ႂကေပ။
ဘုန္းေတာ္ႄကီးဒက္စမြန္တူးတူး

အႂကမ္းမဖက္မႈသည္ ခက္ခဲလြန္းေသာအလုပ္ႁဖစ္သည္။ ဆံုးရံႈးအနစ္နာခံရန္စိတ္ပိုင္းႁဖတ္မႈႁဖင့္အလုပ္လုပ္ႂကရသည္။ စိတ္ရွည္သီးခံမႈႁဖင့္ ေအာင္ပြဲခံႂကရသည္။
ဆီဇာခၽာဗက္

အႂကမ္းမဖက္လႈပ္ရွားမႈ၏ ပထမၪီးဆံုး ၪပေဒသ မွာ မည္ကဲ့သို႔ေသာ လူလူခၽင္း အႂကမ္းဖက္၊ ခၽိဳးႏွိမ္မႈႏွင့္မွ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈ အလွ်ၪ္းမလုပ္ရန္ပင္ႁဖစ္သည္။
ဆီဇာခၽာဗက္

အေတြးအေခၚသက္သက္အားႁဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ စကားလံုးေဝါဟာရေဖၚႁပမႈအေနႁဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အႁပဳအမူတစ္စံုတစ္ရာႁဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း အႂကမ္းမဖက္လႈပ္ရွားမႈကို အင္အားရွိလာေအာင္ လုပ္ႏိုင္စြမ္းမည္မဟုတ္ေခၽ။ သို႔ေသာ္ အႂကမ္းမဖက္မႈကို ကြၽႏႈ္ပ္တို႔၏ ပန္းတိုင္အႁဖစ္သတ္မွတ္ ေထြးေပြ႔လွ်က္ (မည္သည့္အေႁခအေနတြင္ႁဖစ္ေစ၊ မည္သည့္အေႂကာင္းေႂကာင့္ႁဖစ္ေစ) ဆက္လက္သယ္ေဆာင္ခရီးဆက္ႂကရမည္ႁဖစ္ေပသည္။
ၷသ့ေညိေၽ ဳ၏ ြေညိ့င

လူသားဘဝတစ္ခု၏ အဆင့္အႁမင့္ဆံုး (ဂုဏ္သိကၡာအရွိဆံုး) တရားၪပေဒမွာ ‘အႂကမ္းမဖက္မႈ’ ပင္ႁဖစ္သည္။
အႏိၵယစကားပံုေကာက္ႏုတ္ခၽက္

‘အႂကမ္းမဖက္မႈ’ သည္ ဘာသာတရားအားလံုး၏ အႄကီးကၽယ္အႁမင့္ႁမတ္ဆံုးအႁခင္းအရာပင္ ႁဖစ္သည္။
ဆြာမိဆာဟာဂၽနန္

ေမတၲာတရားအားလံုး၏ဆံုစည္းရာသည္ ‘အႂကမ္းမဖက္မႈ’ ပင္ႁဖစ္သည္။
ဲသေည Bေနဖ

ကမBာတြင္ႁဖစ္ပၽက္ေနေသာ စစ္ပြဲမၽားကို ရပ္တန္႔ပစ္ႂကမည္ဆိုပါလွ်င္ ကြၽႏႈ္ပ္တို႔အားလံုးအတြက္ ပထမၪီးစားေပးဆင္ႏြဲႂကရမည့္အႁခားစစ္ပြဲတစ္ခုမွာ ‘ငတ္မြတ္ေခါင္းပါးမႈ’ ပင္ႁဖစ္ပါလိမ့္မည္။
ီေလငိ ၲ၏ Bမသသၽု

အႂကမ္းမဖက္မႈ၏ အလယ္ဗဟိုတည့္တည့္တြင္ အမြန္ႁမတ္ဆံုးေသာေမတၲာတရား တည္ရွိပါသည္။
ၷေမအငည ဴကအ့နမ ဳငညါ ဲမ၏

တရားၪပေဒေဖါက္ဖၽက္ကၽဴးလြန္မိသူတစ္ၪီးသည္ တရားၪပေဒကိုခၽိဳးေဖါက္မိေႂကာင္း ကိုယ္တိုင္သိရွိႃပီးေနာက္ဝယ္ မိမိ၏လူမႈအသိုင္းအဝိုင္းတြင္ ထိုကဲ့သို႔ေသာ တရားၪပေဒခၽိဳးေဖါက္မႈမၽား ေနာက္ထပ္မရွိေစေရးႏွင့္ တရားၪပေဒစိုးမိုးေရးကို ေရွးရွဴလွ်က္ ထိုႁပစ္မႈအတြက္ ကၽခံရန္ရွိသည့္အႁပစ္အားလံုးကို (အႂကမ္းဖက္ခုခံကာကြယ္မႈ အလွ်ၪ္းမရွိပဲ) လိုလိုလားလားလက္ခံႁခင္းသည္ တရားၪပေဒအား အဆင့္အႁမင့္ဆံုးႁဖင့္ ရိုေသေလးစားႁခင္းပင္ႁဖစ္ေတာ့သည္။
ၷေမအငည ဴကအ့နမ ဳငညါ ဲမ၏

အမွန္တရားသည္ ကြၽႏႈ္ပ္၏ဘုရားသခင္ႁဖစ္ႃပီး အႂကမ္းမဖက္မႈသည္ ထိုဘုရားသခင္အေပၚ သိရွိနားလည္ေစသည့္ကြၽႏႈ္ပ္၏ လမ္းေႂကာင္းမွန္ပင္ႁဖစ္ေတာ့သည္။
ၷသ့ေိူေၽ ဳ၏ ြေညိ့င

ဆုတ္ထားေသာလက္သီးမၽားႏွင့္ သင္သည္ လက္ဆြဲႏုတ္ဆက္မႈကို မႁပဳလုပ္ႏိုင္ပါ။
၍ညိငမေ ြေညိ့င

‘မၽက္လံုးတစ္လံုးဆံုးရံႈးမႈအတြက္ အႁခားမၽက္လံုးတစ္လံုးကို ထိုးေဖါက္ပစ္ေစသည့္ ၪပေဒသ သည္ တကမBာလံုးအား အကန္းမၽားႏွင့္ ႁပည့္ႏွက္ေနေစပါလိမ့္မည္။’
ၷသ့ေညိေၽ ဳ၏ ြေညိ့င

မိမိ၏ဆန့္ကၽင္ဖက္အား ရိုေသေလးစားစြာတုန္႔ႁပန္ဆက္ဆံမႈ၊ တဖက္သား၏အႁမင္ႏွင့္ခံစားခၽက္မၽားအား နားလည္ေအာင္ႄကိဳးစားမႈတို႔သည္ အႂကမ္းမဖက္မႈအတြက္ အေႁခခံ၊ အစပၽိဳးမႈပင္ႁဖစ္ပါသည္။
ၷသ့ေညိေၽ ဳ၏ ြေညိ့င



No comments:

Post a Comment